1 august 2017

Un logoped de suflete - pierdut...

Doamna prof. logoped Ileana Matei (peste 5 zile emigreaza definitiv in Canada!) -
in vizita la Casa memoriala a poetului-erou Ion Siugariu.
Ii multumim pt. donatia substantiala de carte (la Biblioteca orasului TM)
si pt. obiectele specifice semnificative donate casei-muzeu!
Evident ca noi o mai asteptam in vizita! Si chiar sa se intoarca...

Ce sentimente contrare (unul e... disperarea) mi-a creat „incidenta” cu aceasta romanca in curs de destelenire dupa mai bine de 7 decenii... -
o doamna atat de cultivata si culta (si, prin urmare - absolut principiala!),
mare colectionara de valori si efecte romanesti autentice, pe langa miile de carti din biblioteca... -
„dezafectate” toate (risipite - e termenul corect!) -
ca instantaneele de „gradul 0” m-au rascolit adanc si mi-au dat fiori...
M-am intrebat in sinea mea pt. prima oara daca toate creierele veritabile se salveaza prin exod -
celelalte (si eu, deci) putand ramane acasa doar alterandu-si constient veridicitatea (de obosite - prin compromis iar nu prin schimbarea „ideolgiei” intime)? 
Am crezut, si mai cred totusi (asta sa fie sansa sau jertfa?) - ca daca totusi am fi toti de fata - si mai ales aceia... - poate n-ar fi fost azi atat de rau;
extrapoland - ma gandesc care-s patriotii? - ca doar „sa n-ai incotro” decat sa ramai (din resemnare) - nu-i deloc o garantie morala pt. Natiune, ba dimpotriva... 
Cand s-a inventat Europa moderna, ca uniune - spre deosebire de toti care sub diverse forme intelegeau ca trebuie sa mearga - sa fie acolo,
eu am adus-o aici - si-am utilizat mult sintaga „Europa la mine acasa!”, initiind diverse activitati, ani si ani la rand - pana a devenit cliseul mai-multora...

Sigur, consideratia mea pt. spiritul, visele si aripile doamnei Matei este maxima; deriva mea-i suspecta... - si cu toate astea o preferam, dupa ce-am cunoscut-o - aici!
 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

APRECIEZ BUNA INTENȚIE!
NOTĂ: dacă nu aveți cont GOOGLE puteți lăsa un ”Comentariu” pentru oricare postare din Blog - alegând mai jos opțiunea ”Anonim” și declinându-vă identitatea sau aplicând e-mail-ul Dvs. imediat în continuarea mesajului creat... Cu încredere! S-AUZIM NUMAI DE BINE - CÂT MAI CURÂND! Cu prietenie A.M.